Personvern

Personvernerklæring Havila Biogass

HAVILA BIOGASS AS ('Havila/vi/oss/vår') og vår gruppe respekterer din rett til personvern og er forpliktet til å beskytte og bevare konfidensialitet knyttet til informasjonen du deler med oss. Dette gjelder både når du samhandler med oss digitalt, muntlig, skriftlig eller via vår hjemmeside.

Denne erklæringen forteller deg hvilke personopplysninger vi bruker, hvordan vi samler inn opplysninger, hvorfor og hvem som behandler opplysningene, og hvor lenge vi lagrer opplysningene. Vi gir detaljer om dine juridiske rettigheter angående dine data nedenfor, men først og fremst ønsker vi å forsikre deg at vi er forpliktet til å:

  • behandle dine personlige data i samsvar med dine forventninger knyttet til at vi tilbyr og leverer varer og tjenester til deg.

  • aldri leie ut, selge eller dele dataene dine med andre organisasjoner eller tredjeparter uten ditt samtykke.

  • aldri lagre dine personlige data lenger enn det som er nødvendig for formålet de ble samlet inn for.

Når vi behandler dine personopplysninger, opptrer vi som behandlingsansvarlig.

Dersom du ønsker å kontakte oss i forbindelse med spørsmål og personvern og databehandling, kan du sende epost til: compliance@havila.no eller skrive til:

 

HAVILA BIOGASS
Postboks 215,
6099 Fosnavåg
Norway

 

Hva er persondata og hvordan samler vi inn persondata

Vi behandler dine personlige data for å kunne gi deg tilfredstillende service og informasjon samt foreta reisebestillinger. Behandlingen skjer når du bestemmer deg for å samhandle med oss på følgende måter:

Kontaktinformasjon

Inkludert direkte identifikatorer (ditt navn, din adresse, telefonnummer, e-postadresse, identitetsdata som fødselsdato, kjønn og nasjonalitet.

Digital informasjon

Vi kan korrespondere gjennom sosiale medier, via nettstedet vårt, gjennom nyhetsbrev og ved undersøkelser. I slike tilfeller kan vi, i tillegg til navnet ditt, registrere dine spørsmål, kommentarer, anmeldelser og digitale data, inkludert din IP-adresse, nettleserdata og geografisk plassering. For mer informasjon, vennligst se våre retningslinjer for informasjonskapsler.

·        I tillegg til innsamling av data i forbindelse med tjenester som nevnt ovenfor, kan  personopplysninger også samles gjennom CCTV på våre anlegg.

·        Informasjon samlet inn fra andre kilder, inkludert markedsføringsinformasjon.

 

Hvorfor behandler vi dataene dine, og hvem deler vi dem med?

Vi bruker dine personopplysninger til å:

  • Oppfylle forespørselen din om varer og tjenester fra oss og oppfylle vår avtaleforpliktelse i forbindelse med leveranse av varer og tjenester til deg.

  • Holde deg oppdatert med relevant informasjon om din bestilling.

  • Gi deg tilbud og tilleggstjenester.

 

Vi kan behandle og dele dine personopplysninger i forbindelse med:

  • Ethvert medlem av vår gruppe av selskaper (holdingselskapet og alle dets datterselskaper) i den grad det er nødvendig for å effektuere din bestilling.

  • Våre agenter, partnere, forsikringsselskaper og/eller profesjonelle rådgivere i den grad det er nødvendig for å oppnå og opprettholde forsikringsdekning, håndtere risiko, skaffe profesjonell rådgivning og håndtere juridiske tvister.

  • I tillegg til det som er nevnt ovenfor, kan vi også dele dine personopplysninger når dette er nødvendig for å overholde juridiske forpliktelser som vi er underlagt, eller for å beskytte dine vitale interesser eller vitale interesser knyttet til en annen fysisk person.

 

Hvor lenge lagrer vi dine data?

Personopplysninger som vi behandler i forbindelse med et eller flere spesifikke formål, oppbevares så lenge det er nødvendig eller lovbestemt for disse formålene.

Vi vil beholde og slette dine data innenfor følgende rammer:

(a)       Kontaktinformasjon holdes så lenge vi samhandler med deg, men likevel slik at data knyttet til finansielle transaksjoner blir lagret i samsvar med regnskapsstandarder og lovgivning.

(b)      Digital informasjon kan holdes i inntil tre måneder etter at du samhandlet med oss.

(c)       Henvendelsesdata fra andre kilder kan holdes inntil tre måneder etter at din forespørsel er oppfylt.

Til tross for bestemmelser nevnt ovenfor, kan vi oppbevare dine personopplysninger der slik oppbevaring er nødvendig for å overholde en juridisk forpliktelse vi er underlagt, eller for å beskytte dine vitale interesser eller vitale interesser til en annen fysisk person.

Endringer

Oppdateringer av personvernerklæringen vår publiseres på nettstedet vårt.

Du bør sjekke denne siden med jevne mellomrom for å sikre at du er fornøyd med endringer i erklæringen. Vi kan varsle deg om endringer via e-post.

Dine rettigheter

Vi har oppsummert rettighetene du har i henhold til Lov om behandling av personopplysninger. Noen av rettighetene er sammensatte, og ikke alle detaljene er inkludert her. Se lenke til Datatilsynet nedenfor.

Dine viktigste rettigheter i henhold til lovvverk og våre tidsfrister for å svare er:

  • Retten til å bli informert: Når data blir samlet inn (når den er levert av den registrerte) eller innen en måned (når den ikke levert av den registrerte)

  • Innsynsrett: En måned

  • Krav til retting: En måned

  • Sletting: Uten ubegrunnet forsinkelse

  • Rett til å begrense behandling: Uten ubegrunnet forsinkelse

  • Rett til dataportabilitet: En måned

  • Rett til innvendinger: Ved mottak av innsigelse

  • Rettigheter knyttet til automatisert beslutningstaking og profilering: Ikke spesifisert

Fullstendige opplysninger om rettighetene dine er tilgjengelige fra Datatilsynets webside.

Du kan også ha rett til å klage på vår bruk av dine persondata via deres hjemmeside (lenke over) eller ved å kontakte Datatilsynet:

 

Datatilsynet
Tollbugata 3
0152 Oslo
Tel +47 22 39 69 00
email: postkasse@datatilsynet.no